fallback

Емил Караниколов: "Товарни превози" ще бъдат приватизирани до края на годината

С помощта на международните консултантски компании много повече инвеститори ще знаят какво продаваме, посочва шефът на Агенцията за приватизация

08:35 | 21.08.12 г. 10

Емил Караниколов завършва “Право” в УНСС през 2001 г. Започва работа като юристконсулт в частна фирма, а после продължава кариерата си в Столична община.

През 2006 г. става съдружник на заместник-кмета Юлия Ненкова, а от май миналата година е изпълнителен директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

Investor.bg разговаря с него за текущите приватизационни сделки, както и тези, които предстоят да стартират до края на годината.

- Каква е офертата, предложена от „АТ Инженеринг 2000“ за приватизацита на „Техноекспортстрой“? 

Ще изчакам още малко, за да обявим конкретната сума. Мога да кажа само, че предложената сума е над 50 млн. лв. Отворихме офертата в петък. Има и няколко коментара по предложения проект на договор, което е допустимо при конкурсни процедури. Предполагам, че другата седмица ще има доклад до Изпълнителния съвет със съответно предложение. На този етап само това мога да кажа като предложение. За жалост очаквахме и други оферти, нещата вървяха добре. В крайна сметка само  „АТ Инженеринг 2000“ пусна оферта, но не знам защо се получи така. Дружеството купуваше документи при всяка една от процедурите, но в крайна сметка чак когато обявихме конкурс, а не търг с начална цена, дадоха конкретно предложение.

Предложението на компанията е над справедливата пазарна стойност, която имаме по предварителни оценки за "Техноекспортстрой". Тя е около 50 млн. лв, а ценовото предложение е над нея. Екипите на агенцията ще проверят дали всичко по предложения договор отговаря на изисканията и вероятно ще имаме нужния доклад до края на тази седмица.

- Бързо ли ще бъде осъществена сделката веднъж щом този доклад е готов? 

Няма как процедурата да приключи толкова бързо. След като докладът на екипите ни е готов, следва Изпълнителният съвет на агенцията да вземе решение. След него ще парафираме договора, а после ще го внесем в Надзорния съвет, който ще прецени дали сделката ще се осъществи.

- Ако отговорът на Надзорния съвет е „не“, ще се поднови ли приватизационната процедура?

Ако отговорът е „не“, ще се срещнем отново с принципала - министърът на финансите, и ще коментираме какво би следвало да се случи с приватизацията на компанията оттук нататък.

- Какво се случва с приватизацията на ВМЗ – Сопот?

До момента само дружествата „Сейдж Кънсълтънс“ и „ЕМКО ЕООД“ са купили тръжна документация.

- Преди време вие потвърдихте пред Investor.bg, че израелската компания Elbit е имала интерес към приватизацията на Вазовските заводи. Обаждали ли са се пак?

Да, вярно е, че имаше интерес от израелската компания Elbit. Заради интереса от този инвеститор решихме да удължим срока за приватизацията на ВМЗ-Сопот. За съжаление до този момент не мога да потвърдя да са купили документи за участие.

- Имаше и интерес от руска страна?

Ние се надявахме, но в крайна сметка още никой не се е обадил повторно. Но ще изчакаме още, имаме няколко дни.

- Името Хаваж Митюнин и „Център регион груп“ говори ли ви нещо? Това дружество още през 2007 г. приватизира почивните станции на ВМЗ.

На този етап такова дружество не е проявявало интерес да се включи в приватизационни процес. Възможно е „Сейдж Кънсълтънс“ да са закупили документация от името на друг, но до този етап нямаме потвърдена информация.

- “Арсенал” и “Дунарит” са сред големите играчи на пазара за производство на оръжия у нас. Те ще участват ли?

До този момент нямаме закупена документация от тях. Аз очаквах те да имат интерес, защото продуктите им се произвеждат и от ВМЗ. Ако се появи голям инвеститор, например от Китай, това би могло да застраши бизнеса им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:42 | 14.09.22 г.
fallback